Reception

Alt i AV til reception: LED skærme, videovægge, informationsstandere, højttalere og talevarsling. Løsninger inden for billeder og lyd - skræddersyet lige akkurat jeres behov.

AV til reception

Vi tilbyder alt inden for AV-udstyr og brugervenlige løsninger, der gør, at jeres reception fremstår professionel, overskuelig og imødekommende over for jeres kunder og gæster.

LED skærme

I takt med den teknologiske udvikling findes der til stadighed et stigende antal muligheder, når det kommer til LED skærme, der er et af de foretrukne medier i receptioner. 

Mulighederne inden for LED-skærme er med andre ord mangeartede. Vi anbefaler derfor at tage en snak om jeres behov, således at vi i fællesskab kan finde frem til den helt rette løsning for jeres reception.

Newline RS+

Newline NAOS IP

Newline NAOS IP

Videovægge

Det er muligt at udforme en videovæg, der lever op til lige akkurat jeres specifikke ønsker og krav. 

Videovæggen vil altid blive leveret med FHD (1920 x 1080) opløsning. Den kan dermed benyttes til mere detaljerede budskaber, hvori man f.eks. ønsker at visualisere relevant information for dagen eller ugen. Det kan f.eks. være dagens menuen i kantinen, jubilæer og fødselsdage, nyheder fra TV2 News eller noget helt fjerde. 

Der vil altid være mulighed for at trække lyden fra videovæggen til eksterne højttalere. Disse kan så eksempelvis placeres diskret i loftet.

En videovæg har mulighed for at vise det samme billede samtidig på alle delskærmene. Eller videovæggen kan opsættes således, at hver delskærm viser hvert deres billede. Det smarte er endvidere, at man med den rette AV-løsning altid kan udbygges videovæggen senere hen, såfremt der ønskes nye funktioner, flere skærme eller lignende.

Informationsstandere

Informationsstandere er praktiske i især receptioner, hvor mange personer passerer eller opholder sig i kortere tid.

Informationsstandere kan benyttes til mange forskellige ting. Lige fra oplysning til underholdning, mens din gæst venter på dig. 

Eksempler på de mange muligheder, som en informationsstander giver dig for at dele information kan blandt andet være:

  • Beskeder

  • Kortoversigt

  • Registrering af gæster

  • Udskrivning af gæstekort

  • Wayfinder

  • Kantinens menu

  • Fødselsdage og jubilæer

Informationsstanderen kan opsættes ud fra jeres specifikke ønsker og krav i henhold til eksempelvis ønskede logoer, designlinjer osv. Der findes i dag flere informationssystemer, der tilbyder komplet skræddersyning ned til den mindste detalje i henhold til hvilke konkrete budskaber, som ønskes visualiseret på de valgte informationssystemer. 

Afhængigt af hvilken type skærm, område samt information, der er tale om, kan det være hensigtsmæssigt at overveje følgende, når I skal udvælge den bedst egnede løsning inden for informationssystemer:

  • Skal et givent budskab køre i en bestemt tidsperiode fra f.eks. kl. 8-12, mens et andet budskab skal køre fra kl. 12-17?

  • Hvor mange nyheder skal køre på skærmen samtidigt? Hvordan ønskes disse nyheder visuelt opdelt på skærmen?

  • Hvor længe skal skærmen stå tændt – skal den stå tændt 24/7 eller 16/8 – eller måske noget helt tredje?

  • Systemerne kan i mange tilfælde både være cloud-baserede samt on-premise, hvor begge scenarier har sine fordele og ulemper. Hvilken løsning findes heraf mest kompatibel i forhold til jeres IT-infrastruktur?

  • Skal systemet synkroniseres op imod Outlook, således at visse informationsstandere automatisk viser hvilke mødelokaler, der er booket til et givent tidspunkt?

Vi har stor erfaring og ekspertise i opsætning og vedligeholdelse af både interaktive informationssystemer og informationskiosker. Vi anbefaler at tage en snak om jeres behov, således at vi i fællesskab kan finde frem til den helt rette løsning for jeres reception.

Digital reception

Den digital receptionsløsning er et spændende alternativ til den bemandede reception. 

Med den rette AV-løsning er det muligt at give gæsten det fulde overblik ved ankomsten ved hjælp af oversigtskort over lokaler og medarbejdere. 

Med et enkelt tryk på en skærm kan gæsten melde sin ankomst. Herefter vil systemet – alt efter valg af løsningens omfang – sende medarbejderen en SMS om, at den pågældende gæst er ankommet. I tillæg til dette kan skærmen herefter fortælle gæsten, at medarbejderen har fået besked, og at medarbejderen er på vej for at hente gæsten.  

AV-udstyr inden for lyd og talevarsling

I forbindelse med løsninger inden for lyd til receptioner er der flere ting, der bør tages under overvejelse. 

Lokalernes akustik har naturligvis en afgørende indflydelse på valget af højttalere. Hvorvidt der er tale om højttalere af den ene eller anden slags, så er vi altid behjælpelige med at finde frem til den helt rette løsning, der er tilpasset jeres behov.

I forbindelse med etablering af udstyr inden for lyd er det tillige nærliggende at overveje at implementere et talevarslingsanlæg. 

Talevarsling er et effektivt elektroakustisk evakueringssystem, som via et højttaleranlæg udsender en talebesked med information om f.eks. røgudvikling, evakuering, brand eller lignende krisesituationer, der kan opstå. Et talevarslingsanlæg sikrer en effektiv og rolig evakuering af jeres bygninger og områder og minimerer risikoen for, at der opstår panik i en eventuel nødsituation.

Vi er certificeret både som leverandør og installatør af alle typer af talevarslingsanlæg. Vi kan altid kontaktes med henblik på en professionel løsning – også hvis det omhandler servicering af dit eksisterende talevarslingsanlæg.

Prisen på AV-udstyr til receptioner varierer alt efter behov. Det er således muligt at få løsninger fra ca. 10.000 kr.